Na první den jsme se rozhodli pro něco lehčího abychom se trochu rozkoukali. Měli jsme sebou dva nováčky. Já se samozřejmě považuji za zkušeného, když už jedu po druhý….:-)

Vyrazili jsem na cvičnou feratku Postalmklamm, která vedla nad potokem. Po ukončení první části jsme šli strmě nahoru. Cestou jsme potkali krásný koupací místo pod malým vodopádkem.

Feraty s Krtkem 2 - Nesplněný plán

Druhá část byla volitelná. Od pěšího výletu až po obtížnost F ( stupnice obtížnosti A-G). Jediný Krtek zvolil variantu F, taky o ní do konce výletu mluvil. Dostal pěkně do těla. My ostatní srabi jsme šli lehčí D.

Tento den nás velice navnadil a tak jsme se rozhodli další výlet prodloužit a vyrazit na dva dni na těžko. Cíl byl vylézt Donnerkogel , obejít ho a po ledovci se šoupnout zase do údolí k jezeru Gosausee, kde parkujeme.

Normální lidi na nástup k feratě jezdí lanovkou. Ale přeci nejsme žádný lemry! Vylezeme to na těžko, ne? Na nástup feraty se dostáváme až kolem poledne. A sil docela ubylo. Dáme rychlý chlebo-oběd a vyrážíme. Hned na začátku je jeden z nejtěžších úseků. Petr toho má dost a tak se radši vrací a půjde na vrcholek po normální cestě. My pokračujeme dál. Je divný, že jsme jediný kdo to leze s krosnama…. Je to zase pěkná Krtkovina. Vůbec to není lehký a tak si rozmýšlím každý krok. Jakmile to jde, tak si sednu do odsedávačky a odpočívám.

Feraty s Krtkem 2 - Nesplněný plán

Najednou se počasí zatahuje a začíná foukat. Jsme u prvního únikového místa z feraty a rozhodujeme se co dál. Mezi tím začne peklo. Déšt, kroupy, vichr a blesky. Neváháme a začínáme sestupovat nějakým srázem bez cesty. K tomu příjde mlha a není nic vidět. V průvodci psali, že sestupovat za mlhy je riskantní, ale nám nic jiného nezbývá. Chvílemi se to rozfouká a vidíme cestu na kterou máme dojít. Naštětí se nám to podařilo. Hned voláme Petrovi kde je. Ten je tou dobou už na vrcholku a čeká na nás. Domlouváme se, že se sejdeme pod nástupním místem na feratu. V bouřce pokračujeme v sestupu po cestě. Mám všechno totálně mokrý. Včetně péřového spácáku a o botech ani nemluvě.

Scházíme se s Petrem a hledáme spaní. Nocleh jsem našli na výstupním místě nepoužívané lanovky v suchu. Sušíme a plánujeme co zítra. S klukama zjišťujeme, že jsme to krapet pohnojili s jídlem a že skoro nic nemáme. Dáme si předposlední krajíc chleba se salámem a jdeme spát . V 6h odpoledne už všichni vyčerpáním padli. Ráno rozdělujeme jídlo, protože Petr půjde okolo a my přes feraty. Po včerejší vydatný večeři máme zase krajíc chleba se salámem. Radši ho ale nejíme….šetříme na horší časy. Naštěstí máme každý jednu tatranku.

Brzo ráno vyrážíme na další pokus. Tentokrát Donnerkogel obejdeme zkratkou……. ale zase jsme trochu neodhadli náročnost. Okolo poledne vylejzáme teprve na první kopec. Je to tu nádhera. Žádný lidi, klid, jen my. Asi protože jsem přes 2tis m.n.n. Baštíme s Ráďou dohromady jednu tatranku a jsme spokojený. Dál pokračujeme feratou bez lan. Chvílemi je to docela morálovka. Na místo setkání s Petrem dorážíme asi tak s 6h zpožděním. Doplníme vodu a vyrážíme za Petrem.

Po chvilce chůze zjišťujeme od protijdoucích, že je na cestě zával a zpoždění cca 3h. To už je sekera 9h. Jsou 3 odpoledne a my se rozhodujeme co dál. Petra nemáme šanci dohnat. Rozhodujeme se pro návrat cestou , kterou přišel Petr. Po chvilce Ájinýho přemlouvání se pro návrat rozhodl i Krtek. (o týden později na večírku přiznal, že je rád, že vyměkl a vrátil se s námi). Do místa kde jsme spali dorážíme za šera. Ted už nám chybí jen sestup od lanovky k jezeru. Celý den nemáme hlad, ale jak se začínáme blížit k autu a mluvit o něm, tak se žaludek začíná ozývat.

Feraty s Krtkem 2 - Nesplněný plán

Hurá, jsme u auta! Skoro necítím nohy, ale jsem naprosto spokojený. Za odměnu ze zbytků surovin na jídlo vaříme RUMburačku. Je teda pěkně hnusná a tak si jdeme s Radkem a Petrem ještě spravit chuť do místní hospody. Po dalších dvou pivech místy i začínám rozumět co mi ty Rakušáci anglicky říkají. Krasný den zakončíme hádkou s Radkem, jestli je lepší své milé přivézt z výletu kámen, čokoládu nebo karburátor.

Náš poslední den trávíme oddechem. Jdeme se podívat k hornímu jezeru a cestou nazpět zkoušíme lézt cvičnou feratu nad vodou. Je tam ale moc lidí a tak to vzdáváme. Slíkáme se do trenek a šup do vody. Skáčeme rovnou z feraty. Parádně si užíváme koupačku a zkoušíme z vody boulderovat.

Tím končí náš výlet. Ale my se jednou vrátíme a náš odvážný plán splníme!

Víc fotek najdete zde.

Líbil se Vám příspěvek? Nebojte se kliknout níž ;o)