Tento rok to s naší cestou za jarní zahraniční vodou vypadalo dost špatně. Do poslední chvíle nebyla v Piemontu ani Tessinu voda. Nakonec jsme vyrazili pouze ve složení Radek, Martin, Zajíc a moje maličkost.

Prohlížíme horní tok Verzasce, který se běžně nejezdí. Vody je tu mraky a je to taková vodnatka ww 4-5. Říkáme si, že je to na rozpádlování dost a tak nasedáme na neznámý horní tok Ossoly. Z takový trojky pro všechny se s aktuální vodou stává ww4-5, ale naštěstí jen kousek. Hned po Ossole dostáváme odvahu na horní Verzascu.

Prvních pár metrů nám řeka dává najevo, že má dost vody. V jedné zatáčce Martin zlomí pádlo a díky němu plave. Martin se naštěstí „samozachránil“ a my jdeme po lodi. Já s Radkem jedu kajak kros dolu mezi pekelnýma válcema a Zajíc běží po břehu. Kajak po více jak půl kilometru dostihneme zaseklý v kamení. Máme toho dost! Martin dál nepokračuje a tak dojíždíme zbytek sami.

Tessin 2012

Další den jsme u Riba. Je ale zase moc vody a tak prohlížíme pro nás neznámý horní tok. Ze silnice to vypadá moc hezky. Ale až po nasednutí zjišťujeme, že jedeme na hranici našich schopností. Kontinuální ww4 s 5 místy. Na pár míst nemáme odvahu a přenášíme. Celý úsek je přístupný ze silnice a dá se dobře jistit.

Večer ogrilujeme výborný maso, ale vhledem k vytrvalému dešti a zimě rozjíždíme večírek v autě. S přibejvajícím alkoholem v krvi se nám rodí v hlavách různý teorie…. Když v Tessinu hodně prší, tak vzniká nový druh řek „průskokový vodnatky“ :-D

S bolehlavem nastupujeme na další řeku Rovana. Tentokrát sice jedeme běžný úsek, ale jako už tradičně má trochu hodně nadstav:-) Voda valí neskutečným způsobem dolu. Cca 2,5km dlouhý usek jedeme skoro 3 hodiny. Na vodě je v podstatě pouze jeden a ostatní běhají po břehu s házečkama. Občas jsme na břehu všichni a přenášíme. Poslední úsek s válci přenášíme celý, protože se nedá odjistit.

Tessin 2012

Konečně konec a přichází pro mě jedna z nejnapínavějších částí dne. Převoz auta! V cíli nasedám na „Dejchátko“ (moped) a jedu serpentýnami pro auto. Je to objem pouze 65ccm a tak musím do kopce pořád na plný plyn …. skoro všechny vracečky jedu v protisměru a hobluju svodidla, ale přeci nepodřadím!! V jeden den si parádně zapádlovat a hned na to se projet na dvou kolech.. Paráda!

Tessin 2012 - dejchátko

Déšť ustává a s ním i opadají hladiny řek. Vracíme se na střední tok Verzasce, který je jetelný, ale na horní hranici. Pokračujeme v našem stylu ježdění, jeden na vodě a ostatní na břehu s házečkami. Naštěstí jí ani jednou nepotřebujeme, i když jsem měl jednu slabší chvilku a několikrát zvedal. Zkoušíme jet i spodní úsek, ale je to nad naše schopnosti a tak to po několika přenášeních vzdáváme.

Tessin 2012

Zkoušíme přejet do Piemontu na řeku Cannobino. Ale hned po příjezdu zjišťujeme, že je moc vody a tak zkoušíme hledat opět v Tessinu. A našli. Nasedáme na Moesu, která valí ještě víc než jsme zvyklí. Hned v první peřeji nám ukazuje, jakou má sílu. Radkovi praská zádová opěrka a nemůže dál jet. Vrací se na start a mění si loď s Martinem, který dnes nejel.

Já mezi tím provokuji pejsánka, který hlídá ovce. Jde mi to moc dobře, nasral jsem ho tak, že mě i Zajíce zahání skoro až do vody. 10min čekáme než se můžeme vrátit ke kajakům. Mezi tím Radek vyměnil kajaky a můžeme jet dál. Další peřej nás i přes prohlížení hodně překvapuje svojí silou. Za našeho vodního stavu se obtížnost pohybuje mezi ww 3-5. Tohle byla naše první řeka , na které jsme ani jednou nepřenášeli a tak to večer pořádně zapíjíme. Mícháme HUHU koktejly ze zbylých zásob. Zase prší.

Ráno obhlížíme vodu na Calancasce, ale po nočním dešti je vody moc a vracíme se zpátky na Moesu. Tady voda kupodivu opadla a tak máme možnost srovnání jaký to je se svézt za normálního stavu. Kupodivu je to super. Sice voda ztratila část své síly, ale zato se otevřely nový válce a vlny, který nás pěkně potrápily.

Tessin 2012

Tímhle příjemným svezením končíme náš výlet a vyrážíme zpět do Čech..

Víc fotek najdete na Xichtoknize (uvidí to i ti, co Facebook účet nemají. A dokonce i ti, co Facebook nemají rádi!)

A tady ještě odkaz na offroudí web autora článku a zároveň také mistra na dejchátku ;-)

Foto: Offrouďák, Radek, Martin

Líbil se Vám příspěvek? Nebojte se kliknout níž ;o)