Fotogalerie Švýcarsko 2008 je tady pod tím odkazem. Otevře se do nového okna.

účastníci: Anděl, Blup, Břeh, Kečup, Milan, Radek.

12.9.2008 pátek

Sraz v loděnici Konstruktiva v 19h. Asi nikoho nepřekvapilo, že jsem dorazil o hodinu později. Leč výmluvá zůstává stále stejná – “Olyn přivezl auto pozdě”. Nabaleni vyrážíme o půl desáté. Cesta přes Rozvadov, Mnichov, Bregenz a Chur k řece Glenner. Kupujeme 2 dálniční známky, jednu na auto a jednu na vlek. Stojí stejně, platíme tedy 2x 40 CHF.

13.9.2008 sobota – Glenner lower

V Ilanz odbočujeme podél řeky proti proudu, na místě jsme kolem půl páté. Je to fajnovej plácek cca 1km za silniční galerií na pravé straně za hromadami dřeva. Prší. Vstáváme tradičně na 11.tou a v dešti se vydáváme na obhlídku řeky. Už během raního čištění zubů pozorujeme kolísání vodní hladiny vlivem deště. Rozhodujeme se pro splutí od 1km nad spacím místem. Řeka je kalná. Terka s Andělem nejedou, jsou docela nachcípany. Na vodu nasedáme kolem 13h, hustě prší. Hned v prvních ujetých metrech mi voda cákla do oka a bylo to, jakoby mi do něj někdo hodil písek.

Horní Glenner

Valíme rychle dolů relativně snadnou řekou. U silničního mostu (řeka podplouvá silnici hned dvakrát těsně po sobě) to začne prudce klesat. Téměř tu nejsou vracáky. V zúžení mě odchytává obří válec. Ostatní se už chystají pomoci. Po rodeové sérii se mi daří odjet. Dál jedeme opatrně, po pár set metrech je tu brutální peřej, nebezpečná hlavně kvůli vyššímu průtoku. Složitě přenášíme po levé straně a následně plavbu ukončujeme. Během přenášení řeka prudce nastoupala a vypadá doslova jako černá kaše. Těžko se smývá z hydra. Vodočet jsme nenašli. Přejíždíme k Rhoně přes Oberpass. Pod Furkapassem nas veze vláček za 44 CHF (auto +vlek = 25+19). Spíme u Lonzy za druhým tunelem opět u klád. Je zima, skoro neprší, ale grilujeme.

Lonza

14.9.2008 neděle – Lonza

Jedeme Lonzu hned drakrát, první jízdu já, Kečup, Radek a Milan, který ovšem krysí po pár stech metrech kvůli tlustému neoprénu, do kterého jsme ho navlíkli. Jak se chlapec vybavil za zájezd do Alp necháme na jiné vyprávění ;-) . Šplhá k autu a k přehradě dojíždíme ve třech. Druhé kolo dáváme s Andělem. Nejede Milan, utrhl si při kryse klečení. Terce je hodně zle, je zabalená do několika spacáků a spí. Hned naproti Lonzy je Matter Visp, avšak nemá dost vody. Jedeme proto obhlédnout Rhonu, která taky nemá vody mnoho. Přenocujeme v jejím údolí a plánujeme následný den sprášit těžkou soutěsku, kde Wraťka nechal před léty loď.

15.9.2008 pondělí – Rhona

Ráno volíme lehčí úsek Rhony pod soutěskou, jenž začíná nad kempem u mostu. Docela obtížně slézáme k řece. Vody je málo, řeka nemá tah a je velmi zablokovaná. Jízda na oči možná, jedeme ji taky dvakrát. Nejtěžší místo je u silniční galerie, kde jistíme. Je to však bez problému. Hned zkraje druhé jízdy Milam láme pádlo. Dojíždíme s Kečupem sami dva. Přejíždíme zpátky na Glenner autovlakem a spíme na stejném místě u klád. Už v autě propuká večírek, který pokračuje skákáním na kole přes kámen na spacím místě.

Rhona

16.9.2008 úterý – Glenner upper

Ráno se objevuje slunce. Dlouho hledáme cestu na horní Glenner. Voda na dolním toku oproti sobotě prokazatelně klesla. Nástupní místo je u mostu, když se odbočí vlevo po cca 500m za vesničkou Vrin. Těsně nad mostem je 2m stupeň a krátká soutěska. Nasedáme pod ní na pravém břehu. Při přelézání ohradníku dostávám, ku pobavení přihlížejících, ránu. Řeka je úžasná, nabízí mnoho skoků, zablokování, nepřehlédné zatáčky a zúžení. Prohlížíme mnohokrát, vše sjeto až k prvnímu betonovému mostu WW IV-V. Za tímto mostem začíná strmá, velmi zablokovaná peřej, na kterou není pořádně vodět, natož jistit. Milan zde bohužel krysí a nedaří se nám chytit loď. Nad hnusným skokem ho heroicky odlovuje Kečup. Z pravého břehu (z mysliveckého posedu) koukáme na řeku, ale není pořádně nic vidět. Kvůli pokročilosti denní doby splutí vzdáváme a svoláváme se s autem. Čeká nás líbezný půlhodinový výškap do kopce a zjevujeme se ve Vrinu. K touto mostu lze autem dojet. Doporučuji plánovat konec plavby zde. Původně jsme chtěli vysedat u dalšího mostu, když se za vesnicí Lumbrein odbočí na Surin.

Okolí Glenneru

V 16h valíme směr Čechy. Kolem půlnoci jsme v loděnici.

Foto: všichni

Líbil se Vám příspěvek? Nebojte se kliknout níž ;o)