…aneb jak bylo na jarním výletu – část druhá s fotogalerií. Pokud jste nečetli první část, tak ta je zde.(photogallery with Czech and English description)

Fotogalerie/photogallery klikni a koukej (click and look) ;-)

2.5.2007

Ráno je opět zataženo a chladno. Během snídaně se u nás stavuje ochranář a říká, že se na tomto místě nesmí spát, prý jen pikniky přes den.

CINQUETA – začátek u pěšího mostku cca 3,5km nad spacím místem-lodě snést k řece, konec na spacím místě, tj. asi 100m nad vodočtem a mostem, 3,5km, 2h, WW IV-V, možná by mohlo být i více vody. 3x přenášení:

1. místo – svírající se skok, za větší vody nejspíš bezproblémů sjízdné.

2. místo – za větší vody eventuelně jetelný skok, zastavujeme jeden po druhém těsně nad stupněm v minivracáku.

3. místo – kaskáda se sifonem viditelná z cesty, přenášení přes louku, nasedání hned pod kaskádou, spouštění lodí na házečkách.

Přesun na Aru, cestou úžasné výhledy a fotoresty. Spaní na cestě na pravém břehu Ary, za vesničkou Oto => Odbočit v Broto směrem na Oto, ještě před vesnicí uhnout doleva a jet zprvu po asfaltce a stále dál a přes brod. Pěkná loučka blízko řeky.

3.5.2007

Vodočet u jezu ukazuje 160cm, na horní úsek Bujaruela je to podle Choceňáků moc. Rozhodujeme se pro úsek od Los Navaros do Broto.

ARA – od mostu Los Navarros do Broto, 7km, WW IV (2x 5), možno rozdělit do dvou etap. Část partičky jede celé, část se přidává cestou. Pěkná voda, 2x těžší místo v první půlce:

1. místo předznamenává pěší lávka, po prohlídnutí sjeto.

2. místo předznamenává zúžení, které je ještě jetelné, následuje laguna ze které voda teče ošklivým zúžením.

U jezu s vodočtem se přidává MVČ. Nejtěžší místo tohoto úseku je hned na startu a je viditelné ze silnice od jezu, pak ještě pár těžších míst, jedna zajímavá kaskáda, vše sjeto.

Pro velký úspěch jedeme ještě jednou úsek od jezu, s těma kdo se rozhodli přeci jen jet. Kečup během druhé jízdy prorazil loď. Při převlékání po druhé jízdě nás odchytávají policisti. Chtějí osobní doklady i doklady od auta. Že prý se může pádlovat v Aragonu jen s registrací. No, co se dá dělat, spadla klec. No trochu jsem to tušil dle emailu z EKM Sports Adventure Center od Miguela Fuente. Policisti naštěstí nechtěli žádnou pokutu. Celý den bylo krásně slunečně.

Přejezd kolem Galega do Francie. Čím jsme blíž k Francii, tím se počasí zhoršuje. Přejezd je dost dlouhý. Jeden ze tří pasů, přes které jsme měli původně namířeno je zavřený a cesta se nám tím rázem natahuje ještě asi o 2h. Do údolí řeky Gave de Gavarnie přijíždíme kolem půlnoci. Hrozně prší a nikde nemůžeme najít vhodné místo pro naše stany. Nakonec spíme v kempu přímo v Gedre. 8 lidí+auto+3 stany=31EUR

4.5.2007

Ráno se probouzíme do deště. Trochu šramotíme ohledně úseku, který pojedeme a kde nastoupíme. Nakonec se rozhodujeme pro nejhořejší úsek Gave de Gavarnie. Je zima a mrholí.

Gave de Gavarnie – dle průvodce úsek A-Classic. Začátek na soutoku Gave de Gavarnie a Gave de Ossoue – odbočit před vesnicí Gavarnie doprava, na odbočce k hospodářským budovám se převlíknout a sejít s loděmi k řece, přejít kamenný mostík, start na levém břehu. Konec cca 50m u rozbořeného domku, na silnici je při jízdě po proudu vidět cedule s nápisem „Chaos of Coumely“. Malá voda, WW IV (5), za větší vody bude řeka jistě pěkný splachovadlo. Soutěska na startu OK, pěkně zablokované. 2x těžší místo, vodopád sjet.

Přesun na Gave de Cauterets. Vaření ve vyřazených kabinách lanovky, spaní v nedalekém velkém nákladním přívěsu u sběrného dvora, který je na začátku vesnice Cauterets.

5.5.2007

Ráno vstávání v 7:30h aby nás neprudil správce dvora. Snídáme produkty nakoupené v supermarketu. Obhlídka horních úseku G. de Cauterets. Je zde úžasná krajina a rozhodně stojí zato sem zajet. Kocháme se vývěry minerálních vod a dalšími přírodními atrakcemi. Našli jsme vodočet, ukazoval 140cm. Počasí se docela vylepšuje.

Gave de Cauterets – jedeme část Section C a celé D, je málo vody cca 5-6 m3, ale zbouchat se to dalo.

Section C – nasedáme cca 200m pod ze silnice viditelným absolutně X úsekem, WW IV (5-6), 2km, 1-2h. Soutěska na konci section C sjeta, pozor! Na vstupu zablokování logických průjezdů, bylo nutno přenášet. Docela šutrovačka, Karas dost nadával. Eventuelně se dá ukončit téměř kdekoliv, silnice je v dosahu. Operativně jsme ukončili splutí u jezu, který odváděl většinu vody. Lodě jsme přenesli o cca 200m níž k elektrárně s komínem, kde se voda zas vracela.

Section D – WW IV-V, 3km, 1-2h hluboká soutěska, ze které se nedá utéct. Super krajinovka, silnice vede kdesi nahoře.. Několikrát přenášení z důvodu nedostatku vody.

Podél řeky vede zrušená železniční trať, na které je nyní cyklostezka, příště vzít kolo.

Večer přesun zpět na dolní soutěsku Gave de Gavarnie. Bohužel je už málo vody, na řece je množství elektráren, které berou většinu vody, voda ze silných dešťů předešlého dne už odtekla. Zkoušíme ještě Gave de Bastan, ale vody je i tady málo. Stavujeme se ještě u Gave de Bun a Gave d’Arrens, je tu sucho. Avšak ani po spojení těchto říček se nenajde v Gave d’Azun dost vody aby mělo cenu zde zůstávat. Pokračujeme východním směrem a doufáme, že Adour de Lespone bude mít aspoň nějakou vodu. Jedeme do černých mraků a začíná pršet. Bohužel ani Adour de Lespone nemá dost vody, zato začalo pršet. Ze zoufalství se rozhodujeme vsadit na jistotu a přejet na Nogueru Parallesu, kde bylo vody dost. Přejezd je zatraceně dlouhý a déšť jen houstne. Jedeme přes Viellha. Při přejezdu přes sedlo do údolí Parallesy je na silnici sníh, klouže to jak o život. Při prvním smyku se kožený a opitý mrtvoly ihned probouzejí. Spíme ve Wrátově „zatáčce v Andoře“. Je zima, prší, ale OK.

6.5.2007

Ráno se probouzíme opět do deště a zimy. Po zabalení jezdíme tak dlouho s topením naplno podél řeky až se v autě rozhicujeme a zima během převlékání nám vlastně dělá dobře. Dáváme soutěsku nad spacím místem a pokračujeme až do Borenu.

Soutěska byla super, pěkně rychlá, dlouhá cca 300m, WW IV+, dále do Borenu super voda popsaná výše.

Spaní ve „Škrancovně“ pod Sortem.

7.5.2007

Jedeme raftovací úsek Noguery Parallesy, končící v Sortu. WW III, 10km, 1-2h. Všem se moc houpy hou na Parallese líbí, jen Wráťa se neveselí, páč si vylosoval řízení.

Pak už jen závěrečné foto a ve 13h odjíždíme ze Sortu…. hurá směr Čechy. Čeká nás úžasných 20 hodin v autě. Proto se cestou zastavujeme v Andoře a nakupujeme proviant na cestu a taky na doma. Cestou bloudíme v Lyonu a pak ještě na dálnici v německu, nakonec vše OK.

8.5.2007

Do Prahy přijíždíme kolem 14h.

Foto:Davídek, Brašule, Wráťa

Líbil se Vám příspěvek? Nebojte se kliknout níž ;o)