Víc se o téhle řece rozepisovat nebudu – koho by zajímalo víc, tak může  zkouknout film Práce snů, natočený před dvěma lety na stejném místě (případně kouknout na podrobný vodácký popis celé řeky Sjoa). Ale pěkně od začátku..

Cesta na sever I.

V Norsku jsem byl již několikrát raftovat pro českou společnost SMART Travel, ale vždy jen na šest týdnů. Letos, těsně před skončením zimní sezony, jsem se jednoho pěkného večera na Skácelce v Krkonoších začal zaobírat otázkou co s životem dál.. Praha je nudná, práce v ní ještě nudnější.. A tak jsem rozhodil sítě a tři dny poté jsem měl dohodnutou práci v norské společnosti NWR Sjoa RaftingSenter. Veliké díky patří Léně, která mi s tím moc pomohla!

Tak tedy zařídit pár drobných věcí potřebných pro 5 měsíců mimo ČR a vzhůru na sever. Cesta byla trochu delší, jelikož je to přece jen skoro 1800km a jeden řidič je dost málo, ale uběhla bez větších problémů. Jediný drobný „error“ nastal na trajektu v Sassnitzu.

Místní zaměstnanci v sedm hodin ráno ještě příliš nevládli tělem ani myslí a tak práce, s jinak bezpochyby propracovaným rezervačním systémem, byla nepřekonatelným problémem. Až teprve „průměrné přesvědčování nadprůměrně nasraného Čecha“ je přimělo k akci a výsledkem byl lístek směr Trelleborg. Ufff… Tak to by bylo :-)

Cesta na sever I.

Po vylodění v přístavu na pokraji Švédska jsem za asistence věčné průtrže mračen dojel až za Lillehammeru a další den do base campu NWR. Začátky byly hodně krušné, jelikož moje angličtina končí u fráze „Ajem from Ček Repablik“. Nicméně hoďte neplavce do vody a naučí se plavat… Tak nějak to funguje a dnes už si i rohlík umím koupit :-)

Čekal jsem, že dostanu nějaký čas na vybalení a aklimatizaci, ale ouha… „odpoledne máš první raftování“ pravila Kristine coby majitelka společnosti a mě nezbylo než souhlasit, jelikož na odpor jsem postrádal dostatečnou slovní zásobu. Za asistence team leadera, afričana Charlieho, jsem byl seznámen s místními rafty, vybavením a organizací.. Je to dobrý, sice jsem v cizině, ale chaos stejnej jako doma :-)

No a konečně opět stará známa Třpytivá (český překlad pro Sjoa), od loňského roku stále stejná..divoká, chvilkami nepřístupná suché noze a krásná..

Cesta na sever I.

Jen s tou divokostí to nebylo úplně to pravé ořechové, jelikož vodočet, udávající aktuální výšku hladiny, se na nás smál odněkud shora, vodou netknutý. Ale nevadí, z vodnatých peřejí se staly peřeje testující technickou zdatnost průměrného i nadprůměrného „rafťáka“. „Testem“ jsem se naštěstí doslova „probouldroval“ a tím jsem se definitivně stal zaměstnancem NWR.

Samozřejmě nízký stav vody nebyl špatný z hlediska kajakování.. S Novozélanďanem Tomem, který je doslova „vodáckej pacient“ a Australankou Jacqui brousíme pořád dokola jednu z nejhezčích peřejí na SjoeAmot a teď, když voda konečně nastoupala tak i další úseky.

Kromě raftování a zvelebovacích činností v kempu jsme měli to štěstí, že jsme si prožili „Norwegian National Day“, řekl byl něco na způsob našeho 28. října. Masivní průvod v národních norských krojích, završený velkou a chutnou hostinou v base NWR, bude mít navždy své místo nejen v mé paměti, ale obávám se, že i v žaludku :-)

No… Tím by se dalo zatím asi skončit.. Nebudu vás dál zatěžovat a raději jdu shánět podněty pro další psaní :-)

Cesta na sever I.

Na závěr slogan od kamaráda Offrouďáka: mějte se krásně, ale pozor!!! Né lépe než já!

Fotky: Jacqui, NWR, Grázl

Líbil se Vám příspěvek? Nebojte se kliknout níž ;o)