Pokud jste snad o Pádlojízdě ještě neslyšeli (velká chyba a na příští rok s tím počítejte, jednou Karlův most musíme zaplnit vodákama úplně! ;-) ), tak přidávám krátký popis z pozvánky na XichtoKnize: “Pádlojízda 2010 s podtitulem Řeka pro všechny. Podzimní projížďka Prahou tak, jak ji neznáte. S mimořádnou možností proplout si na kanoi místa, do kterých se během roku nedostanete, či projít si s kajakem na rameni místa, kam by vás to normálně vůbec netáhlo.”

No, do Prahy nás to s kajakem už jednou táhlo a vzniklo z toho dílko Expedition through the town,
ale tohle bylo o něčem drobet jiném. Sice ještě v pondělí večer jsem žhavil drát a zjišťoval, kdo by jel pádlovat do Jizerek, ale ráno jsme se nato nakonec vykašlali. A bylo to dobře, Jizerky tečou častějc, ale třicet kajakářů (a kanoistů) s kajaky (a s kanoema) na Karlově mostě se dá potkat asi pouze při Pádlojízdě..

S kajaky na Karlově mostě

Sraz byl domluvenej na poledne v Troji. Ze začátku to vypadalo nic moc, sešlo se nás tam opravdu jen pár, ještě k tomu jsem byl jedinej plastovej kajak, pak jedna plastová deblovka a ostatní slalomáři.. No ale s tim jsem tam tak nějak i jel, že budu muset hodně hrabat abych jim vůbec stačil. Nic se neuspěchávalo, déšť se nás snažil ještě přesvědčit ať nejezdíme, ale nedali jsme se a v jednu vyrazili proti proudu nahoru. Ve 2 bylo oficiálně domluvené zdýmnutí na Štvanici, kde se k přidalo pár dalších lidí a lodí a před třetí už jsme vysedali na pravém břehu pod Karlovým mostem.

“Zákaz parkování kajaků v modré zóně!”, “Buďte tak hodný a neparkujte nám s tím sjezďákem ve vjezdu” nebo třeba klasické vodácké “Ahoooj!!!” na nechápající davy kolemjdoucích turistů..těžko popisovat, nejspíš jsme dnes připravili nevšední zážitek nejen Japonským turistům s foťáčky. Každopádně bavili se všichni a to moc. Muzikanti jsou na Karlově mostě už celkem ohranou atrakcí, vodáci očividně ještě moc ne.

Centrum Prahy v kombinaci s loděma je neskutečně fotogenické ;-)

Centrum Prahy v kombinaci s loděma je neskutečně fotogenické, nepřijde vám? ;-)

Na druhé straně jsme nasedli zpět na Vltavu a vyjeli popádlovat pod šlajsnu Karlovky (Staroměstský jez). Teklo zrovna docela dost vody (asi 250 kubíků), takže v otevřené šlajsně a pod ní se dělalo pár bezva vln. Odsud většina pokračovala na Čertovku, kde měli až do večera zamluvenou Mlýnskou kavárnu a pak pádlovali zpět (teda bylo to aspoň v plánu). Já potřeboval ještě něco dělat doma a Bety taky potřebovala zpátky dřív, takže my se vydali na cestu zpět bez Mlýnské kavárny.

Pod Karlovým mostem nás předjížděla docela pomalinku menší loďka, která vozí turisty na vyhlídkové plavby. Jela tak pomalu, že nám to nedalo, dojeli jsme jí a chytli se, že se kousek necháme popotáhnout. Turisti na horní palubě si nás vyfotili a samozřejmě i posádka lodě si nás všimla. My vysmátí, jak jsme pořešili pádlování zpátky vtipkovali, že bychom si rádi objednali kafe a dortík. V zápětí se otevřely dveře. Hmm, už nám jdou říct, že takhle jet nemůžem…

Nepříliš zdařený pokus o fotku sezení v pojízdné kavárně (foceno Sonimem)

Pokus o fotku mobilem sezení v pojízdné kavárně

Nešli! Asi zaslechli naše přání kávičky a paní vykoukla ven a zeptala se, jaký si dáme. Tim nás moc mile zaskočila, no, myslela to vážně, takže za chvilku už nám donesla 2 kafata na tácu, s cukříkama, mlíčkama, lžičkama a to vše jen za dobré slovo. Místo na stůl nám to položila na kraj lodě, kde jsme se jich drželi. Tak takhle jsem teda v kavárně ještě fakt nebyl! :-D Pak si s námi přišla popovídat, zeptala se, jestli si nás může vyfotit (asi takové zákazníky taky běžně nemají) a popovezli jsme se s nimi až ke Štvanici. Dopili jsme akorát nad jezem, kde oni vyhlídkovou plavbu končili (nebo teda asi otáčeli zpět), slušně jsme poděkovali, rozloučili se a odpojili se. To bylo poprvé, co jsem z kavárny odjížděl bez placení a na kajaku. Pokud by tenhle článek četl někdo z posádky loďky, tak ještě jednou moc děkujeme, byl to super zážitek a teplá kávička parádně zahřála!

Zbytek plavby už ubíhal docela rychle, přeci jenom po proudu to šlo podstatně rychlejc než proti (teda aspoň pro mě na plasťáku to byla dost výrazná změna), takže včetně návštěvy pojízdné kavárny jsme byli zpět v Troji za hoďku. Pádlování na Jizeře, Kamendě, Mumlavě.. je super, ale vim jistě, že příští rok dostane Pádlojízda opět přednost, pokud budu v Praze. Snad se příště sejde í víc lidí, třeba i plasťáků. A nebuďte z cukru! Nato, jak v poledne vypadalo, že bude hnusně, nakonec bylo docela dobře a pří pádlování proti proudu se člověk i docela zahřeje :-)

Podstatně víc fotek z průběhu celé plavby se určitě objeví na stránce akce na Facebooku…